Kosmosas, kurio niekada nebuvo: M. Rebiszo vizijos

Kosminė stotis/erdvėlaivis DSEV-1 Marso orbitoje. Maciej Rebisz piešinys

Fantastika Kosmosas, kurio niekada nebuvo: M. Rebiszo vizijos...

XX a. viduryje, kai kosminės varžybos tarp JAV ir Sovietų sąjungos vyko pilnu tempu, ateities vizijos taip pat buvo persmelktos kosmosu. Žmonės tikėjo, kad jau netrukus bus kolonizuojamas Mėnulis, iš asteroidų išgaunamos naudingos iškasenos, žmonės skris į Marsą ir toliau. Vėliau amerikiečiai nuskrido į Mėnulį, Apollo programa buvo nutraukta ir toliau kosmosą tyrinėjo tik robotai. Kosmoso vizijas pakeitė kitos – kiberpankas, distopija ir taip toliau.

Distopijos gali būti ir kosmose. Maciej Rebisz piešinys

Tačiau kosmoso vaizdiniai visada masina mūsų vaizduotę, o šiais laikais dar ir sukelia nostalgiją. Tuo naudojasi ir įvairios kosmoso agentūros – pavyzdžiui, NASA padalinių kuriami infografikai dažnai semiasi įkvėpimo iš retrofuturistinių piešinių, o 2015 metais išvis buvo sukurtas plakatų rinkinys, atrodantis tarsi nužengęs iš šeštojo ar septintojo dešimtmečio fantastikos. Mokslinės fantastikos knygų viršeliai, žinoma, neatsilieka – ten rasime ir didingų erdvėlaivių, ir nežemiškų peizažų, ir epiškų kovų.

Vienas iš įdomesnių retrofuturistinių ir kosminių projektų – lenkų dailininko Maciejaus Rebiszo kūriniai, jo paties pavadinti Space that never was, t. y. „Kosmosas, kurio niekada nebuvo“. Čia rasite ir fantastinių misijų piešinių, tokių kaip kosminė stotis Marso orbitoje, ir ateities misijų vizualizacijų, pavyzdžiui SpaceX Marso misijos. Iliustruotos ir realios kosmoso misijos, tokios kaip „Spirit“ marsaeigis, rasite ir labiau konceptualių darbų.

SpaceX erdvėlaivis pakilimo/nusileidimo aikštelėje Marse. Maciej Rebisz piešinys

M. Rebiszas yra kompiuterinės grafikos profesionalas. Jis iliustruoja įvairius stalo žaidimus, dirbo prie Europos kosmoso agentūros konceptualaus fantastinio filmo „Ambition“ ir CD Projekt Red žaidimo „Cyberpunk 2077“. Bet kosmoso tema jam nuo paauglystės buvo artimiausia, taigi laisvalaikiu jis piešia kosmines scenas, atkartodamas senų laikų NASA projektų ir fantastinių knygų iliustracijas. Visiems kūriniams jis stengiasi suteikti realistiškumo – renka informaciją apie planuotas, bet neįvykusias misijas, apie misijų idėjas, apie ateities planus, ir šias žinias panaudoja kurdamas savo piešinius.

Voyager 3 skrydis pro Saturną. Maciej Rebisz piešinys

Asmeninis pomėgis – ne vienintelė priežastis, kodėl M. Rebiszas kuria tokias iliustracijas. Jo teigimu, menas visais laikais įkvėpdavo žmones – ir politikus, ir inžinierius bei kitus kūrėjus, ir tiesiog visą visuomenę. Parodyti žmonėms kosmoso tyrimų grožį ir kad galime daug pasiekti už Žemės ribų – toks yra dailininko tikslas.

Asteroidų kasinėjimas. Maciej Rebisz iliustracija žaidimui Prosperous Universe

Daugiau jo kūrinių rasite Tumblr ir ArtStation galerijose. Tekstas parengtas pagal The Verge straipsnį.

Techo naujienos į Jūsų el. pašo dėžutę: